Publicador de continguts


Urbanisme atén 613 consultes des que es va eliminar al gener la cita prèvia


6 de febrer de 2024

La majoria corresponen a assessorament sobre el Pla general i el planejament

Palma, 06 de febrer de 2024.- El tinent de batle d’Urbanisme i Habitatge, Óscar Fidalgo, ha avançat durant la roda de premsa posterior al Consell de Gerència d’Urbanisme que l’eliminació de la cita prèvia ha permès que en menys d’un mes s’hagin atès un total de 613 consultes generals, el 45% de les quals corresponen a consultes sobre el Pla general i el planejament.
En aquest context, Fidalgo ha recordat que el 15 de gener passat, Urbanisme va eliminar la cita prèvia amb l’objectiu de facilitar la tramitació de llicències i resoldre altres dubtes i suggeriments de caràcter urbanístic.
A conseqüència d’aquesta mesura, “fins divendres passat, dia 2 de febrer, és a dir, menys d’un mes des que s’aprova l’eliminació de cita prèvia, s’han comptabilitzat un total de 613 consultes generals”, segons ha assenyalat el màxim responsable d’Urbanisme.
D’aquest total, un total de 276 corresponen a consultes sobre el Pla general i el planejament urbanístic amb el 45% del total de visites ateses.
Els segueixen consultes sobre llicència d’obres que pugen a 126, a les quals cal sumar les 122 consultes rebudes sobre llicències d’activitats. Finalment, s’han registrat un total de 89 consultes sobre disciplina urbanística.
El tinent de batle d’Urbanisme ha insistit que l’objectiu és que la concessió de llicències i l’atenció al ciutadà sigui més àgil i senzilla. “Per això, les consultes sense cita prèvia es poden fer al Departament de Llicència d’Obra, Disciplina Urbanística i Consultes sobre Planejament Vigent i PGOU”.
A més, Fidalgo ha remarcat que “en aquesta nova etapa, també es presta una atenció especial a les persones amb diversitat funcional. Per això, ja s’està desenvolupant una formació específica i obligatòria per a tot el personal de l’Àrea que fa atenció presencial perquè puguin atendre aquestes persones oferint-los el millor servei possible”.
Finalment, ha recordat que Urbanisme continua treballant en el disseny d’un web específic que identificarà i actualitzarà els serveis, els tràmits i els documents. Aquesta pàgina web, que serà més accessible, serà visible amb un contingut més senzill i comprensible per als usuaris i incorporarà les consultes que provinguin de l’Administració Electrònica.

Data darrera modificació: 7 de febrer de 2024